• May 19, 2019, 08:42 AM
• Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Perusing The Shelves

Author Topic: Season 6 of the Walking dead  (Read 22492 times)

Offline cavey

Season 6 of the Walking dead
« on: October 12, 2015, 01:19 AM »
Okay,  who do you think is blasting the horn?
The Son of the Guy Rick Shot?  The idiot Pastor?  Or the Wolves or who ever they are?
I loved the show tonight, so many walkers......
I am not a complete idiot, some parts are missing    :)
 

Advertisement


Offline Hap-Bee

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #41 on: November 30, 2015, 03:31 PM »
I wanted so badly to like the mid season finale, but I didn't. Too many stupid mistakes and loads of inconsistencies just made me shake my head and do a couple face palms lol. Since when can the walkers walk upstairs?! Never had I seen that once on this show, they don't climb and they don't walk up a flight of stairs EXCEPT on last night's episode. The Mogan and Carol stand off just made me shake my head. I got so frustrated watching that mess I wanted the wolf guy to take them both out ( lol). Carol should have shot the guy in the head ( she had her gun in her waistband). Instead she pulls a little pocketknife on Morgan and tries to reason with him. I'm tired of Morgan's b.s. also. The wolf guy is a killer and would kill everybody like he told him, yet he still wants to save him somehow. All those walkers and only one semi main character dies? The doctors kids annoyed the heck out of me. One's crying for his mommy every five seconds, while the other one was trying to avenge his douchebag of a father. If I was Rick, I would have gathered my people and got the heck out of there, screw Alexandria and the whole inept lot of em. There was waaaay too much talking and very little action for there to have been a huge walker herd pouring through the gates. I mean Michonne got to say goodbye to Deanna like 4 times before she bit the dust lol. Heck even Eugene was reading a book! And what was with Rosita and tara just handing over there guns like that?! Man, I just hope it gets better come Feb. or I will start DVR'ing it and watching later. :(
 

Offline cavey

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #42 on: November 30, 2015, 07:47 PM »
They did Climb stairs back in the first season , the climbed up that building where  Daryl s brother cut off his hand.  But you are right.   Crappy mid season
Carol should have shot Morgan,  Michonne said way too many goodbyes,  What was with allowing snotty kid to keep playing his bloody record?, and Carl should have just cracked that other shit up the side of his head. 

I guess, when Daryl and Abraham and Whats her name get back, they will either try to clear Alexandria or they will leave and that is when they run into Jeffrey Dean Morgan  ( mmmmm)   

I will still watch it, But with a little more skepticism as to it being a great show
« Last Edit: November 30, 2015, 08:39 PM by cavey »
I am not a complete idiot, some parts are missing    :)
 

Offline Hap-Bee

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #43 on: December 04, 2015, 09:45 AM »
I still love the show but the writers must realize the viewers aren't idiots and we have long memories. They can't have characters acting out of character and not expect us to not  notice inconsistencies with story lines or call them out on boneheaded moves. If writing is good we say so, if its bad we call them out on it. This season while it had really good parts to it had really crappy parts too. That whole Glenn fiasco pissed a lot of people off because they felt the writers were being unnecessarily manipulative to TWD fanbase. They still didn't explain how Rick got out of that RV alive and unharmed. Guess we weren't supposed to remember that lol. Anyways, I will continue to watch but hope they improve the writing next season. :)
 

Offline cavey

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #44 on: December 04, 2015, 12:57 PM »
And still no word on Glenn, Abraham and wahtshername... (sasha?)     
I thought they were going to come in and save the day,  maybe they will, they have all that petrol, 

I hate these mid season breaks,  these are new,  they didnt use to have them.  Most of my shows are all on hiatus,  so having to go back to reading several books a day

 
I am not a complete idiot, some parts are missing    :)
 

Offline Hap-Bee

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #45 on: December 04, 2015, 01:33 PM »
I know, right? lol. I'm reading a lot since all of my shows are on hiatus. Really haven't gotten into any new shows either. I could catch up on shows I've missed on Netflix do some binge watching maybe. What are you reading? Anything good?
 

Offline cavey

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #46 on: February 15, 2016, 12:11 AM »
Yay, it is back,  Loved the way Daryl saved the day,  Loved Abraham, and Eugene,  lol,  Was pleased that the two little snots got eaten, shame a did too.  No Negan,  I guess that will be in the coming weeks.

I am not a complete idiot, some parts are missing    :)
 

Offline Hap-Bee

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #47 on: February 29, 2016, 08:18 AM »
Ifinally got to catch up and see the first few episodes ( been super busy so couldn't watch them on the day they aired) I loved the premiere episode, one of the best in my opinion. I knew Carl wasn't gonna die but I new the mom and her two kids were toast. Glad the wolf got it. OMG what did you think about the Michonne and Rick hook up? I am so feeling the Richonne (lol). I knew it was gonna happen eventually. My bf thought it would be Carol and Daryl before them but I just don't feel any sexual chemistry between them, more like a son and mother type thing. Last night's episode kinda made me nervous for our group cause it was all positive and hopeful, I'm thinking the calm before the storm. The confrontation between Rick's group and Negan's group is not gonna end well I think. I melted when Maggie showed off her sonogram picture to the group. Laughed out loud with Abraham's Bisquick analogy. :D
 

Offline cavey

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #48 on: February 29, 2016, 09:48 PM »
carol and Daryl will never happen,  wrong chemistry.  Negan is not a nice person,  in the comics he is the reason Csrl lost an eye  and I am sure he killed of a  favourite member too... 
Alexandrina is over,  Negan will destroy it,  Michone and Rick,  had to happen,  and I liked that Carl was fine with it.
Loving Abraham...   
Not sure what to make of Jesus.
but they needed to find anther colony, so that they could ahve sa lot more deaths without killing off the central charactors
I am not a complete idiot, some parts are missing    :)
 

Offline cavey

Re: Season 6 of the Walking dead
« Reply #49 on: April 01, 2016, 01:06 PM »
Hoping that Morgan gets eaten.  You just know he is a snivilling yellow belly butt wipe, and if he gets caught he wont be heroic , he will give Alexandrina away. 
Carol is gone , but I have a feeling she may rescue our intrepid hostages..  she would not let anything happen to Darryl or Glenn.
When Negan comes it will be a full frontal war, unlike anything that Rick and the band have seen before.   Doubting Hilltop will comm to their aid, though Jesus might

Hope the motel I am staying in for the next 2 weeks has the channels I need to see it, or at least wi-fi.   

Working up country at another court for 2 weeks as they have a high profile trial and no one  to clerk it,
I am not a complete idiot, some parts are missing    :)
 

Tags:
 

Related Topics

  Subject / Started by Replies Last post
193 Replies
42371 Views
Last post March 30, 2015, 01:39 PM
by cavey
38 Replies
11380 Views
Last post October 06, 2015, 06:00 PM
by Hap-Bee